maandag 29 september 2008

3 meterlijn game


Deze oefening is leuk en heel geschikt om gelijk na de warming-up te doen.

Aan beide kanten van het net stellen twee teams (per team 5 tot 6 spelers) zich op, maar de 3 meterlijn is de achterlijn! De oefening wordt begonnen door een bal over het net te spelen. Daarna moet er gewoon gespeeld worden, maar elke keer als een speler de bal heeft gespeeld, moet hij/zij eerst naar de achterlijn (de echte achterlijn op 9 meter) rennen, waarna hij of zij aan een kant van het veld er weer indraait.
De teams zijn verplicht om drie keer te spelen. Lukt dit niet dan volgt er een straf. Afgelopen training had ik als straf dat het hele team drie keer moest blokken. Als speler word je niet populair bij te team als je drie keer achter elkaar een fout maakt!

Nodig:
  • 1 bal
  • 10 - 14 spelers

2 opmerkingen:

Fay zei

Hallo, ik ben een trainster van 16 jaar oud en kwam bij deze site uit. Ik train jeugd rond de 11 jaar. Wat een geweldige oefeningen! Ik ga ze uitproberen en vooral deze oefening lijkt me erg gepast voor deze jeugd. Beheersing en concentratie.

Dafyddjuhh zei

Een leuke variatie voor als je merkt dat je met teveel mensen bent. Verplicht 3 keer spelen, iedere keer als je de bal aangeraakt hebt moet je de 7m (of 9m voor de gevorderden) lijn aanraken en mag je weer terug in het 3m gebied meedoen.